uz-logo-pion-2.png

Sekcja ds. Nauki i Rozwoju Kadry

Kierownik Sekcji Nauki i Rozwoju Kadry

mgr inż. Danuta Chojnacka

E-mail: d.chojnacka@dn.uz.zgora.pl
telefon: +48 68 328 3202
kod QR:
dch.png
siedziba:
Budynek Administracyjny "Rektorat" (A18), p. 104,
ul. Licealna 9,
65-417, Zielona Góra


Pracownicy:

mgr Małgorzata Szulim
e-mail: m.szulim@dn.uz.zgora.pl
Budynek Administracyjny "Rektorat" (A18), p. 104

mgr Małgorzata Bielawska
e-mail: m.bielawska@wzs.uz.zgora.pl
Budynek Administracyjny "Rektorat" (A18), p. 104

mgr Magdalena Płońska (dłuższa nieobecność)
e-mail: m.strykier@adm.uz.zgora.pl
Budynek Administracyjny "Rektorat" (A18), p. 104

Godziny pracy:

Biuro czynne od poniedziałku do piątku od godz. 700 do 1500


Zadania i kompetencje:

  • w zakresie działalności badawczej w ramach subwencji Ministra Edukacji i Nauki na rozwój i utrzymanie potencjału badawczego:
    • koordynacja współpracy Uniwersytetu Zielonogórskiego z Ministerstwem Edukacji i Nauki w zakresie finansowania działalności naukowo-badawczej,
    • opracowywanie uczelnianych planów oraz sprawozdań dotyczących subwencji ministerialnej,
    • opracowywanie informacji z zakresu realizowanych zadań finansowanych z subwencji ministerialnej,
    • nadzór formalny i ewidencjonowanie wniosków oraz raportów rocznych i końcowych w ramach projektów badawczych realizowanych z subwencji ministerialnej,
    • ocena formalna, prawidłowości wydatkowania środków finansowych w ramach subwencji ministerialnej,
    • nadzór formalny nad rozliczaniem i wydatkowaniem środków finansowych w ramach subwencji ministerialnych
  • w zakresie ewaluacji jakości działalności naukowej:
    • doradztwo i pomoc kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie prawidłowego i terminowego wprowadzania danych do systemu POL-on,
    • aktualizacja danych dotyczących składanych oświadczeń pracowników do systemu POL-on,
    • doradztwo i pomoc kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie przygotowania do ewaluacji jakości działalności naukowej przeprowadzanej przez Komisję Ewaluacji Nauki;
    • koordynacja, we współpracy z jednostkami organizacyjnymi Uczelni, spraw związanych z pozyskiwaniem danych niezbędnych do przygotowania wymaganych przepisami prawa okresowych zbiorczych sprawozdań dotyczących działalności Pionu;
  • w zakresie nagród i stypendiów:
    • prowadzenie spraw związanych z nagrodami Prezesa Rady Ministrów, Ministra Edukacji i Nauki zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    • prowadzenie spraw związanych z wnioskami o stypendia dla wybitnych młodych naukowców Ministra Edukacji i Nauki;
  • w zakresie działań proceduralnych - opracowywanie i uzgadnianie z innymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni projektów wewnątrzuczelnianych aktów prawnych dotyczących subwencji Ministra Edukacji i Nauki na rozwój i utrzymanie potencjału badawczego, danych przekazywanych do systemu POL-on;
  • w zakresie rozwoju kadry:
    • prowadzenie bazy danych postępowań w sprawie nadania stopnia doktora, doktora habilitowanego oraz tytułu naukowego profesora,
    • przygotowywanie projektów uchwał dla Rad Dyscyplin Naukowych i dla Senatu oraz zarządzeń Rektora dotyczących postępowań w sprawie nadawania stopni i tytułu profesora,
    • przygotowane i wykonywanie prac związanych z posiedzeniami Uczelnianej Rady Dyscyplin Naukowych
    • organizacja promocji doktorskich i habilitacyjnych, współudział w organizacji doktoratów honoris causa,
    • gospodarka drukami ścisłego zarachowania w zakresie wydanych dyplomów doktorskich i habilitacyjnych;
  • w zakresie konferencji naukowych organizowanych lub współorganizowanych przez Uniwersytet:
    • gromadzenie i udostępnianie informacji o konferencjach organizowanych lub współorganizowanych przez Uniwersytet,
    • ocena formalna wniosków o zgłoszenie konferencji oraz sprawozdań z konferencji organizowanych lub współorganizowanych przez jednostki organizacyjne Uniwersytetu,
    • nadzór formalny nad rozliczaniem i wydatkowaniem środków finansowych w ramach konferencji;
  • w zakresie działań proceduralnych - opracowywanie i uzgadnianie z innymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni projektów wewnątrzuczelnianych aktów prawnych dotyczących danych przekazywanych do systemu POL-on na temat konferencji naukowych;
  • koordynacja, we współpracy z jednostkami organizacyjnymi Uczelni, spraw związanych z pozyskiwaniem danych niezbędnych do przygotowania wymaganych przepisami prawa okresowych zbiorczych sprawozdań dotyczących działalności Pionu;
  • obsługa administracyjna posiedzeń Uczelnianej Rady Dyscyplin Naukowych w sprawach należących do zakresu zadań Sekcji ds. Rozwoju Kadry.

rekrutacja.png
Rekrutacja
Więcej
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18